Werkwijze

Het totale plaatje is waar ik naar kijk; ouders, kind en evt school; van daaruit zet ik de hieronder genoemde methodes gecombineerd op diverse manieren in. Zelden kies ik voor 1 manier van werken. Ieder kind is uniek; denkt, voelt en reageert anders. Samenwerking, duidelijkheid, uitdaging, rust en vertrouwen zijn voor mij belangrijke kernwoorden in het werken met kinderen. Een kindercoach werkt op een geheel eigen wijze. Iedere kindercoach doet dat op een manier die haar goed past. Het werk van een kindercoach is niet te vergelijken met bijvoorbeeld een psycholoog of orthopedagoog.

Het woord Coach betekent in het Engels koets. Dit geeft in essentie weer wat coaching is. Je staat ergens en je wilt ergens anders heen. Waar precies wil je naar toe, hoe kom je daar, welke weg spreekt je aan en welke bagage neem je mee? Dit zijn de vragen waar we antwoorden op vinden in de coaching. Antwoorden vinden we door in gesprek te gaan, te voelen, bewegen en te oefenen. We spreken het hele lijf aan! We leren door te bewegen.

Een coach traject is gemiddeld 5 a 6 keer. De juiste handvatten bij jezelf vinden en deze inzetten vanuit je eigen talenten vormen de basis in het traject. Met de kennis van ontwikkelingspsychologie in mijn achterhoofd begeleid ik door te coachen.

Reflex integratie therapie is een langer traject. Meer informatie hierover is te vinden op de pagina reflex integratie therapie.

Ouders hebben een belangrijke rol in het coachings traject. Het is belangrijk dat de ouders mee kijken en luisteren en daar waar nodig begeleiden.

Wat ik gebruik en waar ik mee werk: